Castells de Lleida s'uneix a l'Any del Patrimoni Cultural fent gratuïta l'entrada als menors de 14 anys

L'entitat privada Castells de Lleida ha endegat diferents iniciatives per tal d'unir-se a la celebració de l'Any del Patrimoni Europeu, la primera de les quals, indica el gerent de Castells de Lleida, Ramon Orpinell, és fer gratuïta l'entrada als menors de 14 anys als diferents castells que gestiona l'empresa: "En aquesta línia de ser pioners, aquest any 2018, hem decidit de ser de les primeres entitats privades en sumar-nos als actes que promou la Generalitat de Catalunya en motiu de l'Any Europeu del Patrimoni Cultural. Durant l'any farem diferents accions i la primera serà la d'apropar aquest patrimoni cultural als més joves. Durant tot l'any 2018, oferim la visita gratuïta als menors de 14 anys i que venen amb la família a veure la xarxa de castells de Lleida, com són Montsonís, a la Noguera; Montclar, a l'Urgell; i Vicfred, Florejacs i Les Sitges, a La Segarra".
Aquesta iniciativa pretén, a més, incentivar el turisme familiar: "Nosaltres pensem que amb això també ajudem a reforçar els valors que es comparteixen entre pares i fills. Aquesta és la primera acció però n'estem preparant moltes més per tal d'apropar aquest patrimoni a les persones".
Cal recordar que aquest any 2018 ha estat declarat l'Any Europeu del Patrimoni Cultural, per part del Parlament Europeu. Per la seva banda, l'Agència Catalana de Turisme s'ha afegit a aquesta iniciativa declarant el 2018, també, com a l'Any del Turisme Cultural 2018. L'objectiu és posar en valor la cultura i el patrimoni cultural, com a element singular de Catalunya.




