La Regidoria de Benestar de l'ajuntament organitza cada any diversos cursos de català per a facilitar la integració dels nouvinguts. Molts dels cursos són de grau bàsic per a les persones que volen tenir un primer contacte amb la nostra llengua.
Recentment s'han programat tres cursos de català a la nostra població, alguns organitzats amb la col·laboració de professorat voluntari i altres compten amb el suport del Consell Comarcal i el Consorci per a la Normalització Lingüística. La setmana passada es va acabar un d'aquests cursets i ara s'estan lliurant els diplomes als 15 participants. Un altre curs que va començar el mes de novembre passat acabarà a finals d'aquest mes i la setmana passada en va començar un altre que acabarà al febrer.
Des de la Regidoria de Benestar ens comenten que aquests cursos són molt sol·licitats per la població estrangera i sempre hi ha força participació. Precisament, un grup de 13 persones d'origen llatinoamericà s'han unit i han fet una petició a l'ajuntament per que organitzin un curs de català de nivell més elevat ja que ja tenen els coneixements bàsics i ara els volen ampliar. Segons la tècnica de Benestar de l'ajuntament aquest grup té molt interès en poder integrar-se plenament a la nostra cultura i volen conèixer més bé la nostra llengua. Des de l'ajuntament comenten que han demanat col·laboració al Consell Comarcal per poder organitzar aquest curs de nivell més elevat però que cal un mínim de matriculats. Per poder-lo dur a terme caldria que s'interessés almenys quatre persones més. El curs començaria el proper mes de febrer i si algú hi està interessat pot passar per les oficines de l'ajuntament a inscriure's.
