Els segons Jocs Olímpics de Gent Gran de l'Urgell ja compten amb més d'un centenar de participants

Agramunt acollirà, el proper 24 de maig, els segons Jocs Olímpics de Gent Gran de Residències de l'Urgell. La Residència Geriàtrica Mas Vell d'Agramunt i l'Ajuntament d'Agramunt impulsen de nou aquesta activitat que, de moment, compta amb 9 residències, una més que en l'anterior edició, i més d'un centenar de participants. L'objectiu de la jornada és fomentar l'activitat física entre les persones grans i compartir experiències entre usuaris i cuidadors de les diferents residències.
Marta Pérez, directora de la Residència Geriàtrica Mas Vell d'Agramunt impulsora del projecte, indica que en aquesta edició es seguirà el mateix patró que l'any passat: "Seguirem el mateix patró de l'any passat perquè va ser un èxit, els avis van poder fer les proves esportives adaptades al seu nivell, els acompanyants van quedar contents de veure als avis gaudir i els voluntaris van ser la clau per a que fos un èxit".
A més, indica que pels avis, aquesta activitat suposa una motivació durant el seu dia a dia: "El fet que els avis tinguin aquest tipus d'objectiu els hi dona força per aixecar-se amb alegria i amb ganes de fer alguna cosa, sabent que hi ha un objectiu i que la gent està pendent d'ells".
Com l'any passat, el matí començarà amb l'acte d'inauguració, a continuació es faran les proves, el dinar de germanor i cloenda i l'entrega de trofeus entre als avis guanyadors de les diferents proves.
Tots els centres participants a la primera edició repetiran l'experiència i aquest any a més, es suma un nou centre. En total seran nou residències, la Mare Marcel·lina de Verdú, la Sant Antoni de Tàrrega, la Sant Pere Claver de Verdú, la Llar d'avis del Carme de Tàrrega, la Residència Bellpuig, la Residència Maldà, la Residència Alba de Tàrrega (centre que s'incorpora aquest any) i les dues residències locals Ribera del Sió i Mas Vell, han confirmat la participació d'un centenar d'avis.
Per aquesta segona edició s'ha tornat a impulsar una campanya de voluntaris. Per aquest motiu totes les persones interessades que vulguin col·laborar amb els jocs poden apuntar-se a les oficines de l'ajuntament d'Agramunt. Fins al moment, ja es compta amb més d'una trentena de persones que de forma altruista al volgut sumar-se als jocs.
Imatge: Radio Sió.
