Es busquen voluntaris pels primers Jocs Olímpics per a residències de l'Urgell

Agramunt acollirà, el proper 11 de maig, els primers Jocs Olímpics de Gent Gran de Residències de l'Urgell, una iniciativa pionera a la comarca que reunirà a 9 residències i a uns 120 usuaris. La directora de la Residència Mas Vell d'Agramunt, Marta Pérez, explica en què consistiran aquests Jocs Olímpics: "Són els primers Jocs Olímpics de residències de l'Urgell i el que es farà seran tots els actes que tenen les olimpíades normals però reduïdes a una jornada. Hi haurà un acte d'inauguració, la torxa i l'encesa del pebeter, una desfilada dels participants, un ball i exhibició per a la inauguració; durant el dia es faran les proves pels avis, que seran senzilles i molt xules; el dinar de germanor i l'acte de cloenda amb l'entrega de medalles".
Els residents participants estaran assistits pels cuidadors de les residències, tot i que , amb l'objectiu de preparar les proves, ajudar en l'organització de l'esdeveniment i agilitzar tota la jornada, Pérez indica que es busquen una cinquantena de voluntaris entre els agramuntins: "Al moure tanta gent i gairebé tots amb una certa limitació física, el que necessitem és que els voluntaris acompanyin als avis a traslladar-se d'una prova a una altra. Potser parlem de 30 metres, però si van acompanyants, ho faran més ràpid. Necessitem que els voluntaris agilitzin les proves esportives. Després també necessitem voluntaris pel dinar, ja que els avis estaran assentats i necessito algú que ajudi a servir el dinar i retirar els plats".
Les persones que vulguin col·laborar en aquest esdeveniment, poden inscriure's mitjançant el formulari que podran trobar a la web de l'Ajuntament d'Agramunt, al menú de la dreta https://goo.gl/forms/vrhFWBWpHc5dQWTD2.
