Ja està en marxa la proposta d'escenificació del conte de Ricard Bertran 'Un menjar celestial. Llegenda dels Torrons d'Agramunt'.
Membres de FUSIC, empresa que realitzarà els tallers, es va reunir la setmana passada amb els representants del Grup escènic Agramuntí, l'associació de dones de l'Esbarjo, l'escola de música i el Grup Sardanista Estol per començar a estudiar el projecte d'escenificació, segons el qual hi haurà diversos tallers per a preparar cada un dels aspectes que necessita l'obra. De moment, s'han concretat dos tallers el de vestuari i el de moviment corporal.
El taller de vestuari el durà a terme Susagna Navó que treballa en el taller d'escenografia i artilugi de Sabadell des de 2001 i col·labora amb l'escola catalana de la festa FESTCAT de la Generalitat de Catalunya.
Es previst dur-lo a terme els divendres 9, 16 i 23 de maig i el dissabte 14 de juny. Es tracta de dissenyar i confeccionar el vestuari necessari per la representació guiant-se en les magnífiques il·lustracions que l'artista agramuntina, Serafina Balasch, va fer expressament pel conte. Es pretén utilitzar els diferents teixits, colors, barrets i complements que proposa la il·lustradora ja sigui utilitzant roba del mateix color o tenyint-la prèviament de manera que el vestuari doni l'aspecte de conte.
En el taller es faran els patrons i les modificacions que calguin i entre sessió i sessió cada participant haurà de confeccionar a casa el vestuari. Per a aquest taller s'han posat en contacte amb les dones de l'esbarjo, però queda obert a tothom qui hi vulgui participar.
El segon taller que s'ha proposat és el de moviment corporal i el durà a terme Mercè Mateu que, entre altres, ha estudiat direcció escènica a l'Institut del Teatre de Barcelona, és entrenadora de gimnàstica artística i ha realitzat diversos cursos de preparació física per actors i moviment corporal.
En aquest taller es prepararà als actors per a fer els moviments escènics necessaris i a més a més es farà la coreografia dels moviments. Es previst dur-lo a terme els dissabtes 14 i 21 de juny i 12 i 19 de juliol.
Recordem que amb aquests tallers es pretén posar en escena la Llegenda dels torrons d'Agramunt, per a ser representada durant la Fira del Torró i la Xocolata a la Pedra.
El divendres 25 d'abril el Grup Escènic Agramuntí farà la presentació de l'adaptació del conte al Casal Agramuntí, durant l'acte de lliurament de premis del certamen literari de Sant Jordi.
