L'any 2001 l'organització de la Fira del Torró i la Xocolata a la Pedra d'Agramunt va tenir la iniciativa de premiar la confiança dels expositors i col·laboradors amb una litografia. Des de llavors el costum s'ha implantat i cada any es crea una nova litografia amb la característica que sempre han estat creades per artistes locals i el motiu és un indret emblemàtic de la nostra població. Se'n fan 250 còpies totes elles numerades i signades per l'artista.
Des de l'ajuntament s'escull l'artista que ha de dur a terme l'obra i li proposen algun tema. Aquest any, anirà a càrrec d'Agustina Juan Fort. Aquesta serà la segona litografia que haurà fet aquesta artista ja que ja va ser l'autora de la de l'any 2002 que feia referència al Mercat. Segons el Departament de Fires de l'Ajuntament el primer any es va fer l'encàrrec a Serafina Balasch amb una litografia de l'església Santa Maria d'Agramunt, durant els anys següents van ser encarregades a Agustina Juan Fort (2002), Montse Guerrero (2003), Cristina Cuñat (2004), Olga Cortadelles (2005), Anna Ribó (2006), Rosa Marsà (2007) i Elisabet Terré (2008). L'any passat (2009) va repetir Serafina Balasch amb una obra sobre Lo Pardal i aquest any, com si tornés la roda d'artistes, repeteix Agustina Juan Fort.
Durant aquests 10 anys s'ha fet dibuixos de Església, Mercat, Safareigs, Pont Ferro, Mercadal, Pont Romànic, Pilar Almenara, Plaça Torronaire i Lo Pardal. Aquest any s'ha proposat representar la plaça del Pou o bé el carrer de Sió, dos indrets importants d'Agramunt que encara no han estat representats en les litografies de la Fira.
