La Fundació Guillem Viladot estrenarà, el proper diumenge, una original iniciativa de convertir les façanes de l'edifici Lo Pardal en un nou espai d'exposició. Segons el director de la fundació, Josep Miquel Garcia, la poesia visual té la particularitat que no cal ser plasmada en un museu sinó que es pot veure tant dins un llibre com en una samarreta, per posar un exemple, i per tant, han decidit experimentar de fer una exposició a les façanes de Lo Pardal.
Diumenge s'inaugurarà la primera mostra d'un cicle anomenat 'L'important és la idea' seguint la filosofia de Guillem Viladot que a diferència de la pintura o escultura en poesia visual el que interessa és la idea. El primer muntatge es titula Antilogia i és obra de Xavier Canals. Es tracta d'una sèrie d'imatges que poden significar dues coses antagòniques a la vegada. Com per exemple, una lletra A amb una petita manipulació pot convertir-se en una Z de manera que el fonament literari que és l'abecedari es pot veure ensorrat.
Per Josep Miquel Garcia el fet d'utilitzar la façana és un avantatge per al visitant ja que no es veuran limitats pels horaris, es podrà visitar a qualsevol hora del dia o la nit. El muntatge es va instal·lar ahir i tant l'autor com el director de Lo Pardal han quedat sorpresos de la riquesa plàstica de l'exposició.
El cicle 'L'Important és la idea' es completarà amb un muntatge de JM Calleja, poeta visual amic personal de Viladot; a l'estiu es farà una intervenció amb uns poemes desconeguts de Guillem Viladot basats en plànols de l'arquitecte Daniel Gelabert; a la tardor es col·laborarà amb el festival de fotografia emergent i acabarà el cicle un muntatge de David Ymbernon.
Josep Miquel Garcia comenta que si la iniciativa té èxit el cicle es mantindrà l'any vinent ja que omplir les façanes dóna molta riquesa a la plaça.
La inauguració del cicle serà diumenge 29 de maig, a la 1 del migdia, i es podrà veure fins el 30 de juny.
