La Regidoria de Festes de l'Ajuntament d'Agramunt estrenarà un nou model de Festa de Sant Joan. Fins ara en aquesta diada se celebrava l'aplec de sardanes organitzat per l'Agrupació Sardanista Barretina i la paellada Popular, entre les dues activitats s'aplegava força gent al passeig per passar el dia a l'aire lliure. En els darrers anys aquesta festa ha anat perdent popularitat. Tot i que la paellada continua tenint molt èxit, cada cop són menys les persones que es queden al passeig, prefereixen anar a buscar la paella i menjar-se la a casa.
Enguany, a més a més, des de l'Agrupació Sardanista Barretina s'ha canviat de model en la celebració de l'Aplec, en lloc de celebrar-ho durant tot el dia es farà només durant el vespre i s'ha canviat la data. Per aquest motiu des de l'Ajuntament s'està programant diverses activitats populars per acompanyar la diada de Sant Joan i per potenciar que la gent es quedi al passeig durant la paellada.
S'ha contactat amb l'empresa Quiràlia educació perquè dugui a terme una sèrie de jocs gegants i jocs tradicionals i de cucanyes en que s'impliqui la participació de grans i petits. L'empresa Quiràlia ja va estar contractada per l'Ajuntament d'Agramunt en la darrera edició de l'Actinadal i des de l'Ajuntament en van quedar molt satisfets.
