Les escoles d'Agramunt celebren el Denip

Educació
Les escoles d'Agramunt celebren el Denip

Les dues escoles d'Agramunt, l'Escola Macià-Companys i el Col·legi Mare de Déu dels Socós, van commemorar ahir el Dia Escolar de la No-Violència i la Pau (Denip), amb actes de conscienciació en els que els alumnes van expressar desitjos de pau i amor. És el cas, per exemple, dels alumnes de sisè de primària del Macià-Companys: "Volem que la guerra sigui diàleg; volem que les armes siguin aliments pels que no tenen menjar; volem que la violència sigui amor. Volem que a les mans dels nenes i les nenes hi hagi llapis enlloc de bombes. Volem viatjar pel món i veure dibuixat un somriure a tots els infants. Volem un món més just, en pau i felicitat".

I també dels alumnes de cinquè de primària del Mare de Déu dels Socós: "Pau i amor, comprensió i empatia, assertivitat i diàleg, tolerància i educació. Tenim les eines, ara cal que ens arremanguem i comencem a construir el món millor que ens espera. Depèn de tu, depèn de mi, depèn de tots".

El Denip fou fundat l'any 1964 pel poeta i educador mallorquí Llorenç Vidal Vidal, i és una iniciativa d'Educació No-violenta i Pacificadora, difosa internacionalmenT i en la que es commemora, també, l'aniversari de la mort de Mahatma Gandhi. 

En el cas de l'INS Ribera del Sió, l'acte de commemoració del Denip tindrà lloc avui al matí.


Notícies relacionades