Des de la passada setmana fins el proper 15 d'octubre, no es pot encendre cap foc, sigui quina sigui la finalitat, en terreny forestal i en la franja de 500 metres que els envolta.
Especialment, no es poden cremar restes de poda, d'aprofitaments forestals, agrícoles o de jardineria, ni marges pròxims a zones forestals sense una autorització expressa del Departament de Medi Ambient i Habitatge. Dins de les àrees recreatives i d'acampada i en parcel·les de les urbanitzacions, només es podrà fer foc si s'utilitzen barbacoes d'obra amb mataguspires.
En qualsevol cas que s'hagi de fer foc al camp s'ha de tenir una autorització expressa del Departament de medi Ambient i Habitatge. Quan les circumstàncies meteorològiques siguin de risc alt, molt alt o extrem, el Departament de Medi Ambient i Habitatge pot establir mesures extraordinàries i anul·lar els permisos que s'han donat. En aquest cas, el cos d'Agents Rurals n'informarà, via SMS, totes les persones que tinguin permís per fer foc.
Aquest sistema, que va entrar en funcionament l'any passat i va resultar ser molt operatiu, permet que en cas de risc d'incendi milers de persones que tenen permís per fer cremes agrícoles o de pastures s'assabentin molt ràpidament de la prohibició. També, s'està treballant amb noves aplicacions informàtiques per establir un sistema d'autoritzacions més àgil.
