26 de Maig de 2023 a les 11:54
La candidatura d’Acord d’Esquerra pels comicis del 28 de maig fixa, en el desenvolupament del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM), els grans projectes de legislatura. La cap de llista d’Acord d’Esquerra, Sílvia Fernández, indica que s’ha treballat molt per aconseguir tirar-lo endavant i que serà una eina imprescindible per l’Agramunt futur: “Una de les prioritats de la legislatura ha sigut aprovar el nou Pla d’Ordenació Urbanística d’Agramunt. Ara estem a les portes de que Urbanisme definitivament i així serà, perquè així ens ho han fet arribar. És una eina imprescindible i necessària perquè Agramunt pugui continuar avançant en tots els sentits”.
Entre altres, al POUM s’hi fixen quins són els nous creixements de la vila, la dotació d’habitatge i el desenvolupament del nou polígon industrial. En aquest punt, des d’Acord d’Esquerra recorda que el conveni amb Incasòl es va signar al juliol de 2022, per tal de construir un polígon públic de 34 hectàrees, superfície calculada segona la demanda real d’empreses agramuntines que demanen sòl industrial. A dia d’avui, i a falta de l’aprovació definitiva del POUM, es treballa en el desenvolupament del nou polígon i, entre altres, s’ha anunciat que el preu al que es vendran les parcel·les s'està calculant en funció dels costos reals i s'està treballant amb el departament d'empresa per posar facilitats a les empreses per poder comprar parcel·les.
Altres propostes d’Acord d’Esquerra per la pròxima legislatura són la millora de la mobilitat a la carretera C-14, amb un projecte que es desenvoluparà els propers anys amb el projecte de la rotonda de la C-14 que ja s'està acabant de redactar per tal que pròximament es pugui presentar i dur a terme l’obra.
En l’àmbit de la cultura, Acord d’Esquerra aposta per desenvolupar el projectes de l’Escorxador, on les obres ja han començat.
Finalment, Acord d’Esquerra també proposa, com a prioritari, continuar el projecte de creació d’habitatges tutelats a l’antiga caserna amb el projecte Vibra.
Aquestes i altres propostes s'explicaran avui a l'acte de campanya d'Acord d'Esquerra, que tindrà lloc a les 20 h. al Casal Agramuntí.