Inicien les obres a Cal Tarill per convertir-la en una casa-museu dedicada al Pare Gras
La Congregació de les Filles de Crist Rey ha iniciat, aquesta setmana, les obres a la casa natal de Mn. Josep Gras i Granollers, el Pare Gras, amb l’objectiu de convertir-la en una casa-museu on donar a conèixer la història i la trajectòria del fundador de la congregació.
Cal recordar que va ser el passat 17 de setembre de 2024 quan es va formalitzar la compravenda de la casa, Cal Tarill, en un acte en el que hi van assistir, a part de la propietària de la casa, diferents persones relacionades amb l’entitat religiosa. Un cop feta la compravenda, ja es va anunciar que l’objectiu de la mateixa era demostrar l’afecte cap al fundador de la congregació i el compromís cap a la divulgació de la seva persona i de la seva obra.
Dos anys després, el passat 29 de maig es va produir una nova visita a la casa, quan una delegació internacional de 22 germanes de la congregació va visitar Agramunt per tal de posar punt i final a la commemoració del 150è aniversari de la congregació, fundada pel pare Gras l’any 1876.
Durant la visita, ja es va anunciar que s’havia sol·licitat el permís d’obres a l’ajuntament per tal que es pugui rehabilitat l’edifici i sigui un lloc on poder conèixer l’obra del Pare Gras.
De moment, han començat les actuacions per dur a terme el projecte de casa-museu, que s’acabarà de definir properament.



