Resuming podcast

3 de Març de 2025 a les 8:00

La congregació Hijas de Cristo Rey compra Cal Tarill, la casa natal del seu fundador, el Pare Gras

Compartir

La congregació Institut Hijas de Cristo Rey, amb seu a Màlaga, ha comprat la casa natal del seu fundador, Josep Gras i Granollers, més conegut com Pare Gras. La casa està ubicada el número 6 de la Plaça Pare Gras d’Agramunt, i és més coneguda amb el nom de Cal Tarill. La germana Maria de los Ángeles explica perquè és important la compra d’aquest edifici per a elles: “Per nosaltres és important, aquí és on parteixen les arrels del que som avui. Aquesta realitat agramuntina, per nosaltres, té un calor especial perquè d’aquí en va sortir el nostre fundador i els vincles amb la casa sempre els hem tingut, al cor”.

Josep Gras Granollers, fundador de l’Institut de las Hijas de Cristo Rey, va néixer a Agramunt, el 22 de gener de 1834, en el sí d’una família de pagesos. Al 1846 va sortir d’Agramunt per entrar al Seminari de Barcelona, on al 1847 va començar els seus estudis eclesiàstics. Escriptor incansable, va començar a escriure col·laborant amb els seus articles en diversos diaris i revistes quan encara era seminarista. El 20 de març de 1858 va ser ordenat sacerdot a Barcelona.

Al 1866 s’estableix definitivament a Granada, com a Canónigo de la Abadia del Sacro Monte, on es va comprometre en varis apostolats. Sent ja a Granada, va fundar, al 1866, l’Associació de caràcter religiós-literari ‘Academia y Corte de Cristo’ i també va començar a publicar la revista ‘El Bien’, que va publicar durant més de cinquanta anys, fins a la seva mort a Granada, el 7 de juliol de 1918.

L’acord de compra-venta es va signar el 16 de setembre davant de notari, amb la presència de la propietària i les responsables de la congregació. De moment, des de la congregació s’està estudiant què es vol fer amb la casa, ja que l’objectiu és, amb aquesta adquisició, continuar el compromís de difondre la seva figura i la seva obra, amb l’esperança d’aconseguir la beatificació del Pare Gras. De fet, actualment hi ha obert un procés de beatificació del Pare Gras que va començar el 1950. Al 1994, el Papa Joan Pau II va decretar la heroïcitat de les seves virtuts, declarant al Pare Gras ‘Venerable’.

Per part de l’Institut Hijas de Cristo Rey, actualmente compta amb unes 250 germanes, i té presencia a Europa, Amèrica del Sud i Àfrica.

 

Imatge: Instituto Hijas de Cristo Rey