L’Agrupació Sardanista Barretina incorpora les sardanes obligades al 32è Aplec de la Sardana
L’Agrupació Sardanista Barretina celebrarà, el proper dissabte, 24 de juny, el 32è Aplec de la Sardana d’Agramunt. Una de les novetats d’aquest any és la incorporació de dues sardanes obligades, tal i com indica la presidenta de l’Agrupació Sardanista Barretina, Janet Vázquez: “Volem tornar a introduir que hi hagi una sardana oblidada per cada una de les cobles. Una sardana oblidada és un tipus de sardana de lluïment que interpreta tota la cobla però un dels instruments té una part més tècnica, més difícil. No són sardanes tant per ballar sinó més per escoltar”.
Les cobles encarregades d’interpretar les sardandes són la Cobla Vents de Riella i la Cobla Jovenívola d’Agramunt. L’Aplec, que començarà a les 19.00 h a la plaça del Mercadal, tindrà dues parts. Les dues cobles s’alternaran a l’hora d’interpretar les vuit sardanes. La segona part començarà a les 22.00 h.
Una altra novetat d’aquest any és el sopar, que constarà de pa de pagès, embotit, patates, olives, aigua o vi i postre per 11 euros.
El 32è Aplec de la Sardana dona el tret de sortida a la temporada regular de sardanes a la plaça del Mercadal, que té lloc tots els diumenges al vespre.





