8 de Octubre de 2024 a les 16:00
La IGP Torró d’Agramunt i la Fundació Guillem Viladot-Lo Pardal han signat, aquest matí, el conveni de col·laboració entre les dues entitats per tal de crear les bosses genèriques amb les que la IGP Torró d’Agramunt farà la promoció del producte. El secretari del consell rector de la IGP, Jordi Martí, explica que és un requisit que es demana des d’Europa per tal de donar protagonisme al producte per sobre de les marques: “Tota la promoció que farem des de la IGP serà amb aquesta bossa, perquè és una premissa de la CEE. Hem de primar els productes protegits per sobre de les marques. A tots els esdeveniments, fòrums, salons internacionals i fires, hi portarem la bossa genèrica de la IGP”.
Així doncs, tot i que les marques continuaran comercialitzant el torró d’Agramunt amb etiquetes pròpies, des de la IGP s’utilitzarà aquesta bossa genèrica, que compta amb el disseny de Pau Llop, d’Estudi 131, i està inspirat en un dels poemes del llibre ‘Poemes de la Incomunicació’, de Guillem Viladot.
Per la part de la Fundació Guillem Viladot, el seu director, Pau MInguet, destaca el lligam que suposa aquesta col·laboració: “És un lligam extraordinari entre el que és el món cultural agramuntí amb el món culinari, que també és cultura. Crec que és una jugada fantàstica per donar a conèixer Agramunt, els torrons i Viladot”.
De moment, s’han imprès 50.000 bosses de 300 grams i 60.000 bosses per a pastilles individuals amb el nou disseny.