L’Urgell implantarà, durant el 2024, el porta a porta a tota la comarca
El Consell Comarcal de l’Urgell posa aquesta setmana en marxa el primer servei de recollida selectiva de residus porta a porta al municipi Tàrrega. La prova pilot consisteix en l’eliminació dels contenidors de recollida de les fraccions rebuig i orgànica de la zona del polígon Riambau. Amb aquesta prova pilot es vol començar el procés per implantar, a tota la comarca, el servei de porta a porta de dues fraccions. La consellera comarcal de Medi Ambient, pagesia, ramaderia i noves tecnologies, Georgina Procter, indica que la implantació del porta a porta es troba ja gairebé a punt: “En la legislatura passada ja es va fer la compra de material i ara ja estem a l’últim procés, el plec tecnològic, que ara s’acabarà en breu i ja ho podrem posar tot en marxa”.
I que el desplegament del nou sistema de recollida, es farà aquest any: “El nostre objectiu és implantar-ho a tota la comarca durant el 2024 i, com a molt tard, acabar al principi del 2025. Hem començat amb la prova pilot al polígon Riambau de Tàrrega i a poc a poc anirem fent els diferents polígons, els mercats setmanals, les escoles, etc”.
Cal recordar que, segons les últimes dades de l’Agència Catalana de Residus, a l’Urgell es recicla correctament un 38,99 per cent dels residus a peu de carrer, una xifra que s’eleva fins al 50,91 per cent quan es té en compte els residus que es gestionen en les deixalleries.
Pel que fa a la prova pilot de Tàrrega, el Consell Comarcal de l’Urgell i l’Ajuntament de Tàrrega, mitjançant l’empresa de recollida Urgell Net, SA i la Regidoria de Serveis Municipals, Medi Ambient i Mobilitat implantaran aquest nou sistema de recollida amb l’objectiu que els grans generadors aconsegueixin una millor gestió dels seus residus. A la vegada, es pretén mantenir unes zones industrials més netes evitant que persones alienes al polígon dipositin als contenidors existents a la via pública tota mena de residus, (enderrocs, palets, pots de pintura, pneumàtics, mobles, etc.). Aquests abocaments perjudiquen econòmicament el rebut de tots els ciutadans i malmeten la imatge dels nostres polígons.
Per a la implantació d’aquesta recollida, Urgell Net, SA ha subministrat els contenidors necessaris on s’hauran de dipositar les deixalles domèstiques generades per les persones que hi treballen i que seran recollides individualment, d’acord amb l’horari establert. Caldrà treure el contenidor a la porta de la nau industrial per al seu buidatge i, un cop buit, s’haurà de tornar a entrar dins la nau.

Imatge: Ple del Consell Comarcal de l'Urgell

