Resuming podcast

2 de Juliol de 2025 a les 14:21

Minut de silenci per les víctimes de l’incendi de la Segarra

Compartir

El president de la Generalitat, Salvador Illa, ha presidit avui al migdia el minut de silenci que s’ha fet a Agramunt en record de les dues víctimes de l’incendi de Torrefeta i Florejacs, que van ser trobades a prop del nucli de Coscó.

Les dues víctimes es van veure envoltades per l’incendi quan estaven treballant en una granja de Renant. Camilo Lopez, cosí d’una de les víctimes: “Ahir va trucar a la seva filla, dient que no podia respirar més, i li van enviar la seva ubicació però no hi podíem accedir, perquè era complicat pel foc. Ens vam trobar als agents rurals i amb l’ajuda dels bombers vam poder accedir però ja era massa tard, perquè tot estava cremat”.

Cal recordar que el foc va avançar a gran velocitat fins arribar a municipis com Oliola o Agramunt, on es van declarar dos focus secundaris del foc principal, un a la LV3231, prop del pilar d’Almenara, i un altre a Mafet. Tal i com ha informat avui l’alcaldessa d’Agramunt, Sílvia Fernández, els dos estan controlats i durant el dia d’avui es vigilaran, ja que les altes temperatures d’aquesta tarda tenen activades encara totes les alarmes.

A part del minut de silenci, que ha reunit a la plaça a familiars de les víctimes i veïns del municipi, durant avui i demà, 2 i 3 de juliol, les banderes dels edificis municipals onejaran a mig pal en senyal de dol i respecte i s’han anul·lat tots els actes institucionals.

De moment, segons les informacions actuals, l’incendi de la Segarra deixa dos morts i vuit granges i masies afectades. Aquest és el balanç, encara, provisional d’un foc que podria haver cremat més de 5.000 hectàrees. Un foc que està estabilitzat, però no controlat, i que va cremar amb una potència i una velocitat de record.