Vicens Lozano presentarà a Agramunt el seu llibre sobre el Papa Lleó XIV

cultura

El periodista i historiador, especialista en Itàlia i el Vaticà, Vicens Lozano, presentarà a Agramunt el seu llibre ‘Lleó XIV, ombres sota la cúpula. L'operació secreta del conclave i els paranys del pontificat’, en un acte organitzat per La Garba.

En el llibre, Lozano se submergeix en tot allò que mai no s’havia explicat de l’últim conclave: les tensions i les aliances que van fer possible l’elecció d’un pontífex decidit a continuar el llegat reformista de Francesc.

Però el nou pontificat neix envoltat de paranys. L’escenari geopolític convuls, marcat per Donald Trump, Putin i els conflictes de l’Orient Mitjà; l’ombra persistent dels abusos sexuals, i la resistència dels sectors més ultres, que se saben perdedors però no pensen rendir-se, amenacen l’estabilitat del Vaticà.

El llibre de Lozano dona veu a personatges de totes les posicions i ofereix una radiografia sense concessions del poder eclesiàstic actual.

La presentació tindrà lloc el dissabte, 18 d’abril, a les 20.00 h a l’Espai Guinovart d’Agramunt.

 

Notícies relacionades