divendres, 17 gener 2020

L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor tramita 78 reclamacions i denúncies

L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor tramita 78 reclamacions i denúncies

L'Oficina Comarcal d'Informació al Consumidor de l'Urgell ha rebut, durant el 2019, un total de 555 consultes, de les quals, un total de 78 reclamacions i denúncies han estat trameses a l'Agència Catalana del Consum. La resta de consultes rebudes han estat resoltes directament a la mateixa OCIC de l'Urgell.

Durant els 30 anys des que l'oficina està oberta (1990-2019),  s'han atès més de 14.000 consultes. Cal recordar que aquest servei ofereix orientació, informació i formació dels consumidors i usuaris de la comarca.

Pel que fa a les reclamacions sobre telefonia, en el primer lloc de reclamacions hi ha la companyia Movistar; en segon lloc les companyies Orange i Vodafone; el tercer lloc l'ocupen Jazztel junt amb Yoigo i Xferamoviles, i per últim la companyia Masmovil. 

Pel que fa a les respostes rebudes de l'Agència Catalana del Consum, de les resolucions de les reclamacions i denúncies plantejades pels consumidors i enviades per aquesta OCIC, hi ha un 45 per cent d'expedients de reclamacions favorables i un 53 per cent on no hi ha hagut resposta favorable per no haver-hi voluntat de mediació o d'arbitratge; i el 2 per cent restant han estat denúncies.

 

Comparteix-ho:
Categories:

Comentaris

El temps

Agramunt

6°C


prob. precipitació: 65%
humitat: 75%
vent: 15km/h SO

  • 15°C
    DT
  • 14°C
    DC
  • 12°C
    DJ
  • 16°C
    DV
  • 19°C
    DS

En directe

Els Informatius